RFW 2010 – spectacolul continuă!

Autor: Ana Raluca Chiosa
Articol vizualizat de 4268 ori.
Postat la 14 iun 2010

Pentru cei care nu mai credeau în organizarea unei ediţii a festivalului de modă anul acesta, mare le-a fost surpriza: Iaşul a găzduit 2 zile de 100% modă românească, un spectacol marca Romanian Fashion Week; the show must go on ...

 

Aşteptam cu sufletul la gură ediţia din acest an a RFW. Îmi lipsise anul trecut aşa că eram entuziasmată. Aşteptam să văd creaţii foarte bune, care să compenseze lipsa festivalului din 2009. Şi nu am fost dezamăgită; am asistat la colecţii foarte bune, care mi-au reconfirmat faptul că avem potenţial, că putem purta cu mândrie creaţii made in Ro. Aici intervine şi scopul mediatizării şi promovării evenimentului: aceea de a transmite mesajul că avem designeri români de valoare. Merită să susţinem moda românească,  să investim în propria industrie.

Ca impresie generală, a doua seară mi s-a părut mai reuşită. Am şi câţiva favoriţi, îi voi aminti dar nu stărui asupra lor: ziua 1 - Alina Botea, Adelina Ivan, Alina Lăţan, Kinga Varga, Lucian Broscăţean, Cristina Nichita, Tatiana Stâmbovschi, Sergiu Chihaia, Mircea Bărbulescu, Stephan Pelger; ziua 2 – Lena Criveanu, Irina Marinescu, Mirela Diaconu, Andreea Muşat, Irina Schrotter-Andreea Raicu, Andra Cliţan, Andreea Tincu, Alina Ene (o colecţie interesantă-integrarea tehnologiilor luminescente în vestimentaţie).

            Ca şi anul trecut, colecţiile Irinei Schrotter au fost prezentate pe muzică live (NOHA, Vali Bărbulescu). Am asistat şi la un concurs, în cadrul căruia designerii trebuiau să realizeze ţinute creative, folosind materialele Freudenberg. Câştigătorul, Lucian Broscăţean, a primit 1000 de euro şi promisiunea unei campanii de promovare.

 

Comunicare

            Romanian Fashion Week este un eveniment de modă celebru, un eveniment de imagine, prin urmare întreaga prezenţă în cadrul show-ului – participare, colecţie, prezentare – trebuie studiată cu atenţie. Unii participă pentru confirmare, alţii pentru notorietate. Faptul că RFW este un eveniment de imagine o demonstrează şi vedetele invitate în cadrul festivalului, care au mulţumit, în exces, organizatorului – Irina Schrotter pentru efortul depus pentru desfăşurarea acestui show de modă. De menţionat că mai sunt oameni care au muncit din greu pentru ca noi să ne bucurăm în acest an de RFW, au fost toţi o echipă. dar lor nu li s-a mulţumit, nu public; le spun acum “mulţumesc” pentru grija, dăruirea şi dragostea cu care au pus la punct totul, până la cele mai mici detalii.

Am fost foarte încântată de ideea transmiterii live a evenimentului (pe fashionandbeauty.ro şi rfw.ro) şi da, cred că online-ul învinge presa scrisă, şi asta întrucât poate atinge un media reach cât mai mare. Extinderea în online (acreditări, transmisii, postări) poate constitui o campanie media de generare a notorietăţii RFW la nivel naţional. 

Faptul că traversăm o perioadă de criză economică şi-a pus amprenta, probabil, şi în materialele de promovare ale participanţilor, foarte sărace, aproape inexistente. În continuare flyerul e cel mai răspândit mijloc tipărit (ER fashion, Alina Ene, Andreea Tincu&Sense – interesant!). RVL a optat pentru un mini-catalog, iar Kinga Varga pentru comunicat de presă (separat de cel inclus în mapă). Aceste intrumente de promovare ar trebui, mai degrabă, destintate publicului spectator din sală (acolo sunt potenţialii consumatori), decât presei. Aşa riscă să fie abandonate pe jos, efortul şi timpul alocat fiind în van.

Dacă tot vorbim de imagine, un punct tare primeşte identitatea vizuală RFW din acest an – un logo inspirat, în „mişcare”, şi catalogul, mai aerisit, fără texte de prezentare (au fost incluse doar in mapa de presă), cu pagini libere, de completat cu comentarii, pentru fiecare designer în parte.

Nu mi-a plăcut noul logo George Hojbotă (îl schimbă de la an la an). E confuz; de fiecare dată, George îmi lasă impresia că nu ştie ce vrea. Ceva idei ar avea el dar nu ştie să le transpună, să le implementeze.

Mai fac o ultimă referire: la Lucian Broscăţean. Mă aşteptam ca el să câştige concursul Freudenberg. Colecţiile sale te pun pe gânduri, vorbesc despre condiţia umană. Lucian foloseşte veşmântul ca simbol în comunicare; el filozofează pe tema vestimentaţiei, transmite mesaje, trece dincolo de aspectul comercial. Fără să vreau, mă gândesc la Carmen Secăreanu, şi ea prezentă, cu ani în urmă, pe scena RFW. Doi designeri pentru care Moda este Artă şi pentru care comunicarea cu lumea se face doar folosind limbajul veşmântului.

 

            Deşi a existat propunerea ca RFW să se desfăşoare de două ori pe an, contextul general şi anumiţi factori de influenţă au împiedicat punerea acesteia în aplicare. Poate o reconsiderare a stadiului industriei româneşti şi conştientizarea importanţei demersului vor susţine pe mai departe cel mai longeviv eveniment de modă din România.

 

Acest articol vi s-a parut interesant? (18 voturi)

Nu exista comentarii la acest articol.
Posteaza un comentariu
Nume
Email
Subiect
Comentariu

fashiongale.ro

Comanda acum!