NANETTE: rochii de mireasă unicate

Autor: Ana Raluca Chiosa
Articol vizualizat de 17820 ori.
Postat la 25 iun 2009
Sectorul căsătoriilor reprezintă o afacere profitabilă în domeniul modei. Cum “vedeta“ ceremoniei este mireasa, acordându-i-se atenţie prin atracţia pe care o reprezintă, o parte din creatorii de modă şi-au construit afacerea orientându-se spre sectorul mariaj, selectându-şi astfel segmentul-ţintă de consumatori.
Oricât de dificilă ar fi situaţia economică a ţării, fiecare mireasă doreşte să strălucească în ziua nunţii. Mai mult, există femei a căror personalitate le cere o rochie de mireasă creată special pentru ele, femei care ţin la identitatea lor şi înţeleg că niciun individ nu seamănă cu altul, deci fiecare femeie e unică. Pentru astfel de consumatoare există Nanette, casă ieşeană de modă, care şi-a ales strategia de creaţie bazată pe unicat.
 
Scurt istoric
Firma se înfiinţează în 1992, având ca obiect de activitate producţia de confecţii textile pentru femei. Managerul companiei este Nanette Pîrvu, ce îndeplineşte şi funcţia de preşedinte al Asociaţiei Femeilor Manager din Iaşi.
Despre începutul şi evoluţia brand-ului, care îi poartă şi numele – Nanette, dna. Pîrvu comentează: “Se naşte dintr-o pasiune şi evoluează în timp, condus fiind de un singur gând: acela de a convinge femeia din România că poate să-şi exprime prin îmbrăcăminte trăsătura cea mai de preţ a fiecăreia: unicitatea. Haina devine astfel un mod de exprimare şi nu o completare, devine un gând transmis celor din jur, devine o stare de spirit“. S-a început, astfel, producţia de serie mică şi unicate, costume şi paltoane pentru femei, tatonându-se terenul pentru rochii de seară şi de mireasă.
Participarea în 1995 la singura expoziţie de gen existentă, Tinimtex, a adus prima confirmare a calităţii produsului, brandul fiind premiat pentru prezentarea deosebită a produselor. Au urmat participări la toate expoziţiile de modă din acea perioadă : Zilele Modei Bucureşti, Alternative, Tinimtex, Confintex ş.a.
În 1997 se deschide primul magazin în Iaşi, iar în 1998 un show-room de 150 mp., în care se desfăşoară câte 2 prezentări de colecţie pe an. În 2000 se deschide primul magazin în Bucureşti, pe Calea Victoriei. Creaţiile Nanette se vând şi printr-o reţea de distribuţie în oraşele: Braşov, Craiova, Oradea, Târgu Jiu, Bacău, Tulcea, Turda, Constanţa.
Începând cu anul 2000 firma se specializează pe rochii de mireasă şi rochii de seară. “S-a ales rochia de mireasă ca produs de referinţă, deoarece permite identificarea visului fiecărui creator cu cel al clientului său“, motivează Nanette Pîrvu reorientarea. “Fiecare mireasă îşi doreşte să fie unică în cel mai important moment al vieţii sale şi fiecare designer îşi doreşte să creeze ceva nou de fiecare dată“.
 
Participări la târguri
Din 1997 designer-ul casei este Alina Dincă Puşcaşu, absolventă a Facultăţii de Textile şi Pielărie, secţia Design Vestimentar, a cărei creativitate este apreciată la nivel internaţional.
Astfel, Nanette este singurul producător român de rochii de mireasă care vinde sub brand propriu în toată Europa şi Asia.
“A fi acceptat ca expozant la cele mai inportante manifestări în domeniu din lume înseamna să depăşeşti criteriile de selecţie extrem de riguroase ale organizatorilor străini. De asemenea, poziţionarea standului depinde de modul de prezentare al produselor, evoluţia calităţii,  originalitatea,  încadrarea în  tendinţele internaţionale“, ne spune Nanette Pîrvu.
În 2007, la Mode et Mariage Paris, standul firmei Nanette a fost poziţionat în sectorul celor mai importanţi creatori de rochii de mireasă: Demetrios, Pronovias, Max Choul, Ian Stuard, Oni-Onik, Divina Sposa, Aimee Sposa, fiind singurul expozant român prezent la un târg internaţional de profil.
În 2008, la acelaşi Mode et Mariage Paris, o rochie din colecţia Nanette a fost desemnată de site-ul francez www.mariee.fr rochia lunii la Paris ("la robe du mois"), în cadrul unui articol intitulat „Un vent venu de Roumanie”.
Alături de design-ul original, la acest succes contribuie şi ţesăturile folosite, 100% din Italia şi Franţa: mătase naturală, tafta, voaluri şi dantele, broderii. Multe dintre ele se realizează după design-ul propriu, astfel încât ele nu se mai pot regasi la alţi creatori. “Colecţiile se nasc parcurgând drumul firesc de la tendinţe, care sunt preluate şi interpretate prin filtrul propriu, adăugându-se elemente originale, care să le diferenţieze“, declară Nanette Pîrvu.
1 2

Acest articol vi s-a parut interesant? (27 voturi)

Nu exista comentarii la acest articol.
Posteaza un comentariu
Nume
Email
Subiect
Comentariu

fashiongale.ro

Comanda acum!