Moda şi responsabilitatea socială

Autor: Ana Raluca Chiosa
Articol vizualizat de 1598 ori.
Postat la 31 aug 2012

 

 

În ultimii 10 ani, moda a fost implicată în diverse campanii de conştientizare şi responsabilitate socială: donaţiile pentru scopuri caritabile, strângerea de fonduri, conştientizarea anumitor boli sau afecţiuni, promovarea reciclării şi a produselor ecologice etc. Scopul acestor campanii este de a determina un impact pozitiv asupra societăţii, iar brandurile şi organizaţiile implicate câştigă un plus de notorietate.

 

 

În 2006, grija pentru sănătate a determinat iniţierea unei campanii de renunţare la fumat, Lung cancer is a fashion faux pas, destinate femeilor cu vârste între 18-29 ani. Campania de conştientizare a riscului de cancer la plămâni s-a desfăşurat în revistele Vogue din Europa.

 

În 2008, brandul Pull and Bear a demarat online o campanie de responsabilitate față de mediul înconjurător. Site-ul oferea o serie de mesaje şi de jocuri cu scopul de a explica modul în care emisiile de dioxid de carbon pot fi reduse şi cum toată lumea poate avea un comportament eco-responsabil în viaţa de zi cu zi.

 

Tot în 2008, brandul H&M a lansat în Suedia un proiect  de conștientizare și de colectare de fonduri cu privire la virusul HIV. Ideea din spatele colecţiei H&M, Fashion Against AIDS, este de a atrage atenţia tinerilor asupra bolii. Douăsprezece milioane de tineri, cu vârste între 15-24 de ani, sunt infectaţi cu virusul HIV. Colecţia a cuprins tricouri, maiouri şi hanorace, fiecare dintre acestea purtând un slogan şi o etichetă cu numele celui care l-a creat.

 

Ediţia lunii august 2010 a revistei Vogue Italia a transmis un mesaj pozitiv, despre importanţa protejării naturii. Intitulat Water&Oil, pictorialul realizat de fotograful Steven Meisel o infăţişa pe Kristen McMenamy acoperită cu ulei, în haine şi accesorii de nuanţe închise, în poziţii care sugerează că ar fi murit din cauza deversării petroliere din Golful Mexic.

 

În 2011, Levi’s a demarat o campanie de responsabilitate socială, Waterless Jeans, prin care produselor din noua colecţie le-au fost ataşate etichete care încurajează clienţii să spele mai rar hainele, de preferinţă cu apă rece, iar atunci când nu le mai poartă, să le doneze. Campania a fost creată în urma unui studiu care a relevat ca 58% din energie şi 45% din apa utilizată în timpul vieţii unui produs sunt consumate după ce produsul intră în posesia clienţilor.

 

Campania Heart Truth Red Dress, care se defăşoară în fiecare an începând cu 2003, atrage designeri şi celebrităţi din Statele Unite într-o prezentare de modă, cu scopul de a atrage atenţia asupra pericolului mortal pe care afecţiunile inimii îl au în rândul femeilor. 

 

O altă prezentare de modă – Condom Fashion Show – organizată la Beijing, anul acesta, a devinit obiectul unei campanii de conştientizare. Piesele din colecţie au fost realizate numai din prezervative, cu scopul de conştientizare şi responsabilizare HIV/SIDA.

 

Tot anul acesta, Marks&Spencer, alături de organizaţia non-profit Oxfam, au demarat acţiunea Shwopping, prin care clienţii returnează magazinului hainele folosite, pe care nu mai doreau să le poarte. Acestea erau reciclate, iar clienţii primesc la schimb un voucher de 5 lire sterline pentru noi achiziţii în valoare de minim 35 lire. Campania a reuşit să strângă mai bine de 2500 tone de îmbrăcăminte.

 

 

Acest articol vi s-a parut interesant? (32 voturi)

Nu exista comentarii la acest articol.
Posteaza un comentariu
Nume
Email
Subiect
Comentariu

fashiongale.ro

Comanda acum!