Moda 2.0

Autor: Ana Raluca Chiosa
Articol vizualizat de 1959 ori.
Postat la 27 feb 2012

 

 

Web 2.0 dezvoltă structura Web 1.0, permițând utilizatorilor să facă mai mult decât a prelua informaţii. Web 2.0 oferă o interfaţă complexă către utilizatori, software şi echipamente de stocare, toate prin intermediul browser-ului lor.

 

 

Mai multe branduri de modă utilizează tehnologia web 2.0. – blogging, social media etc. Provocarea în online stă în creativitatea și interactivitatea pe care le oferă web-ul. Chemarea la acțiune (call to action) se face prin campanii virale pe Tweeter, Facebook și Tumblr.

 

Comunicarea pe social media se deosebeşte de marketingul tradiţional prin interacţiune, dinamică, feedback-ul consumatorilor, implicare, câştigarea încrederii. Prin implicarea în social media, brandurile pot dezvolta strategii de marketing cu potenţial de fidelizare a consumatorilor şi menţinere a imaginii pozitive a brandului. 

 

În 2009, H&M a intrat în online cu prezentarea colecției primăvară-vară pe un podium virtual, care le permitea utilizatorilor să schimbe hainele de pe manechine printr-un singur click și să comenteze ținutele pe rețele de socializare. De asemenea, Louis Vuitton, Dolce&Gabbana şi Alexander McQueen şi-au transmis pe Internet prezentările de modă.

 

Campania Gap cu tema “Born to fit” (august 2009), care dă şi numele site-ului (www.borntofit.com), a promovat noua linie de blugi, numită 1969 Premium Jeans, prin intermediul paginii de Facebook, clipuri video, un show de modă pe un catwalk virtual şi o aplicaţie pentru iPhone, numită StyleMixer.

 

Prezentarea colecţiei primăvară-vară 2010 a casei Burberry a fost transmisă în direct pe internet permiţând tuturor să vadă ceea ce înainte le era rezervat editorialiştilor de modă şi cumpărătorilor potenţiali. Mai mult, anul acesta au introdus şi un buton click-to-buy ce îi permite cumpărătorului să-şi aleagă direct de pe podiumul de prezentare ceea ce îşi doreşte.

 

Louis Vuitton a creat un show digital 360 de grade, disponibil on-line pe Facebook, iPhone şi iPad. Modelele, fotografiate imediat după prezentarea colecţiei de primăvară-vară 2011 cu 52 de camere simultan, oferă posibilitatea de a fi văzute în rotaţie de 360 grade.

 

Tommy Hilfiger și-a lansat campania toamnă-iarnă 2011 prin conceptul de The Hilfiger family, angajații purtând articole vestimentare din noua colecție, disponibilă pe site-ul tommy.com și pe Facebook. 

 

Mediul social permite generarea de conversaţii, sharing şi schimb de fişiere text/audio/video. Profitând de aceste facilităţi, mai multe branduri de modă au lansat, în preajma sărbătorilor de iarnă (2011), campanii de marketing menite a apropia brandul de consumatorii, a stimula vânzările şi a genera trafic online.

 

Campania Marc Jacobs a invitat consumatorii să încarce fotografiile făcute cu ocazia sărbătorilor într-un album foto on-line, urmând ca cele care primesc cele mai multe voturi să fie premiate cu produse de brand.

 

Moschino a lansat o aplicaţie Facebook, Pic Me App, care permite utilizatorilor să încarce fotografii, alegând una dintre cele patru tipuri de rame, marca Polaroid. Totodată, utilizatorul poate să inscrie un mesaj personalizat şi să distribuie, apoi, fotografia prietenilor şi familiei sau o poate posta pe site-ul Moschino.

 

Linia Rugby, de la Ralph Lauren a oferit posibilitatea utilizatorilor să creeze felicitări animate, prezentate sub forma unui catalog on-line. Site-ul a permis personalizarea felicitărilor, prin imprimarea unui mesaj specific sărbătorilor de iarnă compus din propriile fotografii, animate de modele care ţin în mână litere. Îmbrăcămintea purtată de către fiecare model este listată sub imagine, împreună cu preţul cu opţiunea de achiziţie.

 

De la blogurile on-line la micrositurile Tumblr, conţinutul generat de branduri a devenit o strategie de marketing online pe termen lung, pe care industria modei va continua să o utilizeze ca metodă de a se conecta on-line cu clienţii. Aceasta presupune implicarea brandurilor în dialog cu clientul prin modalităţi cât mai inovatoare.

Acest articol vi s-a parut interesant? (48 voturi)

Nu exista comentarii la acest articol.
Posteaza un comentariu
Nume
Email
Subiect
Comentariu

fashiongale.ro

Comanda acum!