Magazinele online de modă

Autor: Ana Raluca Chiosa
Articol vizualizat de 7609 ori.
Postat la 31 aug 2009

Odată cu amploarea magazinelor online, a crescut şi interesul pentru comercializarea de îmbrăcăminte în mediul virtual. O parte din firmele producătoare româneşti s-au alăturat tendinţelor şi au deschis un shop online, alături de magazinele clasice deja deţinute. Ce presupune un magazin online, care sunt avantajele pe care le aduce şi modul în care existenţa acestuia susţine brandul, am discutat cu reprezentantele a două companii: Cezara Pralea (Referent Marketing NELMAR) şi Andreea Topciu (Asistent Marketing RAVIOLI).

 

 

 

În ce an aţi creat magazinul online, în ce context şi ce anume v-a determinat să luaţi această decizie?

Nelmar: Magazinul online www.nelmar-shop.com a fost “lansat” în martie 2008 din dorinţa de a ne extinde şi în mediul online. Astfel, dăm tuturor femeilor din ţară şi din străinătate şansa de a putea intra în posesia produselor noastre. Mediul online ne ajută să eliminăm barierele geografice şi să fim alături de clientele noastre oriunde s-ar afla. În plus, femeile au ocazia să petreacă timp îndelungat studiind amănunţit fiecare produs în parte, fără a mai fi presate de timp sau de cozile de la cabina de probă, cum se întâmplă des în sesiunile de shopping tradiţionale.

 

Ravioli: Ideea magazinul online RVL a apărut în anul 2008, când am început şi dezvoltarea acestuia, din dorinţa de a profita de oportunitatea pe care o oferă comerţul online. Am observat creşterea vânzărilor de articole de îmbrăcăminte în mediul online, fapt demonstrat şi de studiile realizate pe piaţa din România. Motivele pentru care clienţii optează pentru achiziţiile online sunt variate, de la comoditatea pe care o oferă achiziţiile printr-un simplu click, până la posibilitatea de a avea acces la produse care nu sunt disponibile altfel în respectiva zonă sau oraş.

Obiectivul RVL online shop a fost să ofere clienţilor noştri din întreaga ţară ultimele creaţii RVL. După o serie de adaptări şi îmbunătăţiri ale site-ului, www.rvl.ro a fost relansat la sfârşitul lunii aprilie 2009, iar de la începutul lunii mai am constatat deja o creştere a vânzărilor cu 50%.

 

Descrieţi activitatea shop-ului (produse, structură, facilităţi etc.).

Nelmar: Produsele pe care le comercializăm pe shop sunt create sub mărcile NELMAR şi NELLS by NELMAR. Brandul NELMAR pune la dispoziţia clientelor preponderent îmbrăcăminte business şi de ocazie în timp ce NELLS are drept target şi alte segmente de vârstă, oferind şi haine de club şi casual, ce urmează croieli extravagante şi îndrăzneţe. Shop-ul este organizat pe un meniu principal şi sub-meniuri. Pentru a enumera doar câteva dintre facilităţile oferite pe site, precizăm posibilitatea de a studia îndeaproape produsul pentru a-i fi observate detaliile de finisare şi posibilitatea de a efectua plăţi prin card. În plus, oferim şi tabel de mărimi ce vine în ajutorul clientelor care întâmpină greutăţi în a-şi alege mărimea potrivită.

 

Ravioli: Shop-ul este structurat pe cele două categorii de clienţi - femei şi bărbaţi, fiecare cu subcategoriile de produse. În prezent, pe site sunt prezentate creaţiile din colecţia primăvară-vară 2009, precum şi câteva produse din colecţiile anterioare. Preţurile produselor sunt cele practicate şi în magazinele proprii, respectiv beneficiază de aceleaşi promoţii din magazinele RVL. În plus, clientul mai trebuie să achite costul transportului, care se realizează prin intermediul unei firme de curierat. Deoarece am constatat o reticenţă a cumpărătorului român faţă de plăţile online, în prezent pacticăm plata comenzii la destinaţie, aceasta fiind varianta preferată de clienţii noştri.

În curând vom lansa în magazine colecţia RVL toamnă-iarnă 2009/2010, pe care o veţi putea găsi şi în magazinul online. Mai mult, tot aici veţi putea viziona şi colecţiile RVL unicat, lansate în serie limitată.
 
 
Care este procentul celor care achiziţionează online?

Nelmar: Ne putem raporta procentual la volumul de vânzări pe care îl realizează shop-ul online din totalul vânzărilor magazinelor proprii NELMAR. Estimăm că dintr-un total al vânzărilor provenite anual de la magazinele proprii şi cel online, acesta din urmă reprezintă în jur de 10-15%.

 

    Ravioli: Îcă nu putem face estimări, deoarece site-ul a suferit mai multe îmbunătăţiri care au un efect pozitiv asupra vânzărilor.

 

1 2

Acest articol vi s-a parut interesant? (31 voturi)

Nu exista comentarii la acest articol.
Posteaza un comentariu
Nume
Email
Subiect
Comentariu

fashiongale.ro

Comanda acum!