Istoria ESCADA

Autor: fashiongale
Articol vizualizat de 20034 ori.
Postat la 26 aug 2009

Fondat la München, în 1976, Escada este un jucător important pe piaţa de articole vestimentare de lux. Compania deţine 182 de magazine şi 225 de francize în peste 60 de ţări şi 2.300 de angajaţi la nivel mondial.

 

Începuturi

 

Escada a fost fondat la începutul anilor 1970 de către soţii Wolfgang şi Margaretha Ley ca o companie de tricotaje din Munchen, Germania. Margaretha Ley avea deja o carieră de succes, în primul rând ca model pentru Fred Adlimueller din Viena şi pentru designerul parizian, Jacques Fath, în anii 1960. Înainte de cariera de model, Ley lucrase pentru Leja, croitor regal al Suediei, unde câştigase experienţă în proiectarea şi producerea de îmbrăcăminte. La sfârşitul anilor 1960 şi începutul anilor 1970, Ley a lucrat ca designer de haine pentru firma germană Mondi. Ley a adus această experienţă în cadrul căsătoriei cu antreprenorul Wolfgang Ley.

Cuplul s-a căsătorit în 1974 iar în 1976 a lansat o afacere de tricotaje. În 1979, Leys a decis să creeze propriul brand, adresat segmentului de lux. Pentru aceasta, compania a ales numele Escada, după o rasă de cai din Irlanda.

Escada s-a dovedit un succes de la început. La sfârşitul primul an, compania a înregistrat venituri de 22 milioane DEM. Succesul liniei Escada a încurajat compania să adăuge un al doilea brand, Laurel, care viza segmentul de mijloc al clientelei.

Până la începutul anilor 1990, linia Escada cuprindea mai mult de 1200 de piese, inclusiv bijuterii, genţi de mână, accesorii, mănuşi, eşarfe şi încălţăminte.

Escada s-a extins rapid în anii 1980, expansiune ce a ajutat de lansarea lanţului propriu de magazine. Compania a început deschiderea de magazine în cele mai multe dintre oraşele europene importante, precum şi în New York, Japonia; în 1981, compania intră în Statele Unite. 

Escada a fost listată la Frankfurt Stock Exchange în 1986.

 

Anii 1990

 

          Listarea la bursă a permis companiei să demareze achiziţii uriaşe. Compania a achiziţionat, în 1987, Munster din Germania, producătoarea mărcii Schneeberger, urmată de Kemper, de asemenea, cu sediul în Germania, specializată în producţia de articole de îmbrăcăminte pentru femei. Aceasta a adus companiei primul brand autorizat, Cerruti 1881.

Pe parcursul anilor 1980 şi în începutul anilor 1990, compania a lansat sau a achiziţionat un număr de branduri, inclusiv Crisca, Apriori şi Natalie Acatrini. Segmentul de tricotaje a crescut în mod semnificativ în 1989, când compania a ajuns la un acord de a achiziţiona 80% din Sf. John Knits din California, şi ea axată pe segmentul lux. Achiziţia a permis prezenţa brandului Escada pe piaţa Statele Unite, în magazine precum Nieman Marcus, Nordstrom şi Saks Fifth Avenue.

În 1992. compania achiziţionează Badgley Mischka din New York, iar în 1990 s-a lansat propria colecţie de parfumuri şi arome. Aceasta, la rândul său, a dus la crearea de Escada Beaute şi a unei linii de produse de îngrijire şi frumuseţe. Până la sfârşitul anului 1991, vânzările Escada au trecut de DEM 1.4 miliarde (897 milioane dolari).

Tragedia a lovit compania în 1992, când Margaretha Ley a murit la vârsta de 56 de ani. Concomitent, vânzările companiei au scăzut pe fondul recesiunii globale de la începutul anilor 1990. Pentru a-şi achita datoria, compania a vândut 80% din Sf. John Knits. În 1994, compania şi-a mutat producţia de accesorii în Franţa, formând Escada Development la Paris.

Escada numeşte pe designerul american, Todd Oldham, pentru a relansa brandul care primeşte numele Escada by Margaretha Ley. De asemenea, compania a continuat să restructureze, închizând diviziile neprofitabile, inclusiv Laurel.

În anul 2002, Escada a decis să vândă Escada Beaute către Wella Group AG, iar în 2003 renunţă şi la colecţia de lenjerie, produsă în parteneriat cu Huber Holding din Austria.

În 2004, Escada lansează linia de îmbrăcăminte pentru copii, Escada Kids, Escada îndreptându-şi atenţia către creşterea poziţiei pe pieţele din Orientul Îndepărtat, în special pe piaţa chineză.

Din iulie 2008, Bruno Sälzer este noul manager Escada, responsabil cu designul, marketingul şi vânzările.

1 2

Acest articol vi s-a parut interesant? (17 voturi)

Nu exista comentarii la acest articol.
Posteaza un comentariu
Nume
Email
Subiect
Comentariu

fashiongale.ro

Comanda acum!