Istoria DOLCE&GABBANA

Autor: fashiongale
Articol vizualizat de 15510 ori.
Postat la 23 apr 2010

   Domenico Dolce şi Stefano Gabbana s-au întâlnit pentru prima dată în 1980, la Milano; mai târziu au decis să-şi constituie propria marcă din numele lor de familie. Astfel, în 1985 s-au pus bazele Dolce & Gabbana, când organizatorii Collezioni Milano i-au invitat pe Domenico şi Stefano să ia parte la o prezentare de modă menită a lansa noi talente. În anul următor, aceştia şi-au prezentat prima colecţie de pret-a-porter pentru femei. Ulterior, cei doi designeri şi-au extins linia către segmentul masculin, parfumuri şi accesorii, inclusiv ceasuri.

   Creaţiile Dolce&Gabbana au fost purtate, de-a lungul timpului, de către Isabella Rossellini, Madonna, Naomi Campbell, Angelina Jolie, şi Kylie Minogue, printre altele.

   Dolce&Gabbana are două linii centrale:

- Dolce&Gabbana specializat pe produse high-end, influenţat de tendinţele pe termen lung. Gama cuprinde lenjerie de plajă, lenjerie de corp, ochelari de corecţie, ochelari de soare, arome şi portmonee.

- D&G este o linie casual. Piaţa ţintă D&G o formează persoane cu vârste cuprinse între 15–25 ani, inovatorii, trendsetters şi toţi cei care se bucură de libertate. Gama cuprinde lenjerie, ochelari, ochelari de soare, parfumuri, bijuterii, ceasuri.

   D&G a ajuns în atenţia consumatorilor tineri dupa ce brandul a realizat costumele purtate de Madonna în turneul mondial din 1993, ”The Girlie Show".

   La sfarşitul anilor '80, D&G s-a extins pe piaţa internaţională, deschizând primele magazine la Tokyo sau New York.

  La sfarşitul anului 2008, Domenico Dolce şi Stefano Gabbana şi-au lansat propria lor revistă virtuală sub denumirea de swide.com., un fel de blogazine (blog şi revistă).

 

Violenţa în reclamele Dolce & Gabbana

 

   În ultimii ani, campaniile publicitare Dolce & Gabbana înfăţişau atitudini şi comportamente violente, depăşind poziţionarea brandului, ca oferind modă pentru persoanele cu preferinţe sexuale neobişnuite.

   Campania publicitară toamnă-iarnă 2006/07 a stârnit indignarea populaţiei din cauza scenelor de violenţă pe care le înfăţişa. ASA (Advertising Standards Authority), în urma investigării plângerilor, au solicitat interzicerea reclamelor de pe piaţă. Este vorba despre două reclame în London Times and Daily Telegraph: în prima, doi bărbaţi ameninţă cu cuţitele pe alţii doi, unul din dintre aceştia fiid deja rănit, întins pe jos. În a doua execuţie, doi bărbaţi sprijină o femeie, rănită la un sân şi cu un cuţit în mână.  

   Cei de la Dolce & Gabbana au motivat scenariul ca fiind menit să evoce perioada lui Napoleon, campania fiind inspirată din picturile lui Delacroix şi David care reprezentau acea epocă.

   În 2007, o altă reclamă a provocat scandal: o femeie culcată, deasupra căreia se afla un bărbat pe jumatate gol, care-i ţinea mâinile la pământ. În cadru se mai văd trei bărbaţi care privesc scena.

   Dolce & Gabbana s-au apărat, spunând că fotografiile nu au nicio legătură cu violenţa împotriva femeii; extinzând ideea, nici imaginile nu au legătură cu hainele promovate. Şi această reclamă a fost interzisă.

 

Acest articol vi s-a parut interesant? (10 voturi)

Nu exista comentarii la acest articol.
Posteaza un comentariu
Nume
Email
Subiect
Comentariu

fashiongale.ro

Comanda acum!