Istoria ARMANI

Autor: fashiongale
Articol vizualizat de 19500 ori.
Postat la 21 dec 2009

   Giorgio Armani a devenit una dintre cele mai puternice mărci de lux de modă din lume, dezvoltând sub-branduri pentru a răspunde nevoilor specifice ale diferitelor segmente de piaţă.

   Fondatorul Casei Armani este Giorgio Armani. El s-a născut în 1934 într-o familie săracă din Piacenza, Milano. Giorgio Armani nu a primit nicio formare profesională în domeniul designului de modă. Absolvent al şcolii publice locale, el a intrat la şcoala medicală a Universităţii din Milano şi în 1957 a obţinut un loc de muncă la magazinul La Rinascente din Milano.
   Încurajat de partenerul său, Sergio Galeotti, Armani a părăsit Cerruti şi în 1970 a devenit designer de modă şi consultant independent. În scurt timp şi-a creat propria marcă. În 1973, la spectacolul de modă din Florenţa, Giorgio Armani a prezentat o vestă din piele. Această înclinaţie pentru utilizarea materialelor în contexte şi combinaţii neaşteptate a ajuns să fie cunoscut ca o caracteristică definitorie a geniului său.
   În 1975, a fost înfiinţată casa de modă Armani şi, odată cu aceasta, sacoul pentru femei – creat din ţesăturile tradiţionale ale sacoului bărbătesc, având imprimată autoritatea masculină. Armani s-a alăturat lui Paul Poiret şi Coco Chanel ca promotor a modei feminine. În anii 1980, « costumul puterii » pentru bărbaţi şi femei Armani a simbolizat o epocă de boom economic internaţional. Armani a devenit primul designer de modă care apărea pe coperta revistei Time, de la apariţia lui Christian Dior în 1940. Armani devenea, astfel, un brand la nivel mondial.
   Giorgio Armani a devenit una dintre cele mai puternice mărci de lux de modă din lume, dezvoltând sub-branduri pentru a răspunde la nevoile specifice ale diferitelor segmente de piaţă. Astfel, arhitectura de brand Armani cuprinde un brand corporativ şi cinci sub-branduri, cu target şi nivele de preţuri diferite.
   Linia Giorgio Armani: cuprinde costume semnate Armani, ţinutele de Oscar, produse la preţ ridicat şi consumatori cu vârsta între 35-50 ani.
      Armani Collezioni: se adresează celor care aspiră să poarte haine Armani, dar nu îşi pot permite linia cu semnătura designerului, produse cu preţ de aproape 20% mai mici decât linia principală.
      Emporio Armani: orientată în mod special către segmentul tinerilor de carieră, între 25-35 de ani.
      Armani Jeans: linie de denim, creată în 1981 de către Giorgio Armani, adresată tinerilor între 18 şi 30 ani.
      Armani Exchange (A|X):a fost lansat în 1991, în SUA, şi este o marcă adresată tinerilor, fiind cunoscută pentru campaniile publicitare provocatoare. Deşi considerat cel mai accesibil brand Armani, Armani Exchange este considerat ca avand un preţ de piaţă moderat, majoritatea produselor costând peste 100 dolari fiecare. Produsele liniei sunt disponibile exclusiv în 140 de magazine în întreaga lume şi pe site-ul brand-ului.
      Armani Junior: linia pentru copii este disponibil în 15 magazine din întreaga lume şi în magazinele Neiman Marcus şi Saks Fifth Avenue.
   Giorgio Armani s-a aventurat şi în alte domenii, dezvoltând Armani Casa (mobilă), Armani Dolci (dulciuri) şi Armani Fiori (flori). De asemenea, Giorgio Armani a demarat o afacere cu Grupa Emaar din Dubai privind crearea unui lanţ de 14 hoteluri şi staţiuni marca Armani până în 2011.
   Astăzi, Casa de Armani este renumită pentru simplitatea elegantă şi rafinament, precum şi un etos care a continuat să motiveze şi să inspire, de la Armani îmbrăcăminte până la produse din piele, pantofi, ceasuri, bijuterii, accesorii, ochelari, cosmetice şi interioare.

Acest articol vi s-a parut interesant? (18 voturi)

Nu exista comentarii la acest articol.
Posteaza un comentariu
Nume
Email
Subiect
Comentariu

fashiongale.ro

Comanda acum!