Interviu: RĂZVAN VASILESCU

Autor: Ana Raluca Chiosa
Articol vizualizat de 5067 ori.
Postat la 06 iul 2010

  

   Răzvan Vasilescu a participat anul acesta la Romanian Fashion Week în cadrul secţiunii Debut. Colecţia sa, Mister Genosse, are ca temă salopeta muncitorească, dorindu-se a fi „o succintă trecere în revistă a transformărilor pe care salopeta muncitorească le-a traversat din perioada comunistă şi până astăzi” (din comunicatul de presă).

 

   “Fiecare are sistemul său de măsurare a succesului.”

 

 

   Contactul cu moda

  R.V.: Ca orice tânăr în căutarea conturării unei personalităţi aparte, la vârsta de 15 ani am vrut să-mi diversific garderoba, până atunci extrem de "sport"; oferta nu era nici pe departe atât de variată pe cât aş fi vrut. Cursurile de desen şi pasiunea pentru frumos mi-au dat dreptul să sper că pot începe să desenez haine pe care mai apoi să le ... port. M-am izbit de obtuzimea unor croitori dintr-un mic orăşel din provincie şi am hotărât să iau totul de la zero, la Liceul Nicolae Tonitza din Bucureşti. Am fost repede primit în colectiv, poate şi din cauză că eram singurul băiat, şi apoi imediat introdus în prezentările de costum nonconformiste, sub coordonarea Undei Popp. Fără să simt, un teribilism devenise un mod de viaţă cu parfum de meserie, asta îmi plăcea şi prezentarea primelor creaţii proprii în curtea şcolii a precedat scoaterea lor în stradă ... la purtat.

 

   Ce stil te caracterizează?

  R.V.: Am încercat cam toate felurile şi genurile de haine şi accesorii, de la proiect până la finisaje, dar de curând am ajuns la concluzia că vestimentaţia masculină tip casual cu influenţe sport şi military este locul unde mă simt bine şi mă regăsesc ca personalitate. Cu toate acestea, nu am închis niciun capitol şi mă inspir în continuare din toate celelalte "spaţii". Tinerii activi, cu mult curaj şi o minimă cultură artistică sunt clienţii ideali pe care nu cred să-i pot dezamăgi din punct de vedere al propunerilor mele stilistice.

 

   Ce părere ai despre brandurile vestimentare româneşti?

  R.V.: Fiecare are sistemul său de măsurare a succesului, personal nu sunt un consumator de branduri textile româneşti şi, prin urmare, nu cred în ele. Asta nu înseamnă că nu există; totusi, din cunoştinţele mele, sunt foarte puţine care să se autofinanţeze în totalitate şi, în acelaşi timp, să se bucure de o apreciere ... decentă. O constantă în calitate, creativitate şi o prezenţă activă în domeniul modei ar trebui, teoretic, să atragă după sine măcar lansarea unui brand. De gospodărirea lui în continuare pare să depindă reuşita şi consacrarea acestuia. 

 

   Cât de importantă consideri că este promovarea imaginii?

  R.V.: Cel puţin la fel de importantă ca talentul şi pofta de lucru; experienţa mi-a certificat acest lucru: fără promovare este aproape imposibil să atingem culmile la care toţi visăm. În echipa de bază a unui designer trebuie să se regăsească un om de marketing, care să-i pună în valoare sau chiar să-i sporească aptitudinile.

1 2

Acest articol vi s-a parut interesant? (15 voturi)

Nu exista comentarii la acest articol.
Posteaza un comentariu
Nume
Email
Subiect
Comentariu

fashiongale.ro

Comanda acum!