Interviu: ANDREEA TINCU

Autor: Ana Raluca Chiosa
Articol vizualizat de 5000 ori.
Postat la 16 iun 2010

  

   E o plăcere să discuţi cu Andreea Tincu. Dacă suntem de acord că ceea ce gândim, spunem şi realizăm reflectă propria persoană, atunci e de înţeles de ce colecţiile ei sunt atât de admirate şi de bine executate. Responsabilitate şi puterea de muncă a Andreei se reflectă în creaţiile sale – muncite, foarte “serioase”, bine structurate, cât mai perfecte …

 

„Sunt adepta evenimentelor serios abordate, a colecţiilor unde se vede muncă şi dăruire”

 

   Când ai descoperit pasiunea pentru modă? 

   A.T.: Aveam 12 ani, desenam şi pictam tablouri gen peisaje, portrete ... Eram în vacanţa de vară la bunicii unei prietene, unde am găsit în podul casei câteva reviste vechi de modă. Erau ilustrate cu crochiuri de la idee până la produs finit şi am avut un coup de foudre incredibil. De atunci, tot ceea ce e legat de acest domeniu, de la desen până la fashion show, de la idee la produs finit, mă pasionează enorm. Am avut prima prezentare personală la 15-16 ani, în cadrul unei Olimpiade Naţionale de Arte Plastice iar una dintre manechine era Iulia Vântur. Au urmat ani în care am studiat foarte mult, am lucrat în diverse ateliere, pentru case de modă mai mult sau mai puţin importante, dar esenţial este faptul că nu m-am oprit niciodată din munca mea.

 

   Caracteristicile creaţiei (stil, piaţă)

   A.T.: Lucrez pentru două segmente de piaţă distincte. Pe de o parte, creaţiile de podium Andreea Tincu&Sense care sunt destinate celor care iubesc moda, care îşi doresc altceva decât un produs de serie. Pe de altă parte, colecţiile pentru Sense, comercializate în magazinele proprii (Bucureşti, Iaşi, Alba Iulia, Arad, Brăila, Deva, Galaţi, Piteşti, Bacău, Piatra Neamţ, Roman, Bacău, Suceava, Tg. Mureş), ce sunt casual şi se adresează unei categorii mai variate de cumpărătoare. Linia de prezentări este lucrată exclusiv din materiale de foarte bună calitate, naturale. Stilul meu se caracterizează printr-o simplitate controlată, o epurare a tuturor detaliilor inutile. Mă raportez la tendinţele internaţionale, nu îmi place creaţia gen „capul în borcan de sticlă” dar nu neglijez autenticitatea şi creativitatea produsului vestimentar.

 

   Cât de importantă consideri că este promovarea imaginii?

   A.T.: Pentru mine, o prezentare de modă NU înseamnă din start promovare. Într-adevăr, promovarea este o rezultantă imediată a ei însă, aşa cum nu eşti numit actor fără să joci pe scenă, nu poţi fi numit fashion designer fără fashion shows. Sunt, însă, adepta evenimentelor serios abordate, a colecţiilor unde se vede muncă şi dăruire, nu sunt de acord cu publicitatea agresivă sau gratuită. Poate sunt oameni pentru care maşina sau iubita designerului X sunt marile evenimente mondene ale anului dar, din punctul meu de vedere, rezultatul va fi o imagine artificială şi neserioasă.

   Consider foarte importantă legătura cu toată presa – scrisă, online – şi promptitudinea cu care sunt trimise celor interesaţi cele dorite.

   Nu îmi place manipularea imaginii pentru a plăti poliţe personale şi îi admir foarte mult pe cei care care nu fac niciun compromis în meseria lor.

 

   Cum apreciezi brandurile vestimentare româneşti?

   A.T.: Apreciez foarte mult orice brand românesc, indiferent de domeniul  în care şi-a construit identitatea. Nume ca ID Sarrieri, Anna Rinaldi, Sense sau Sepala demonstrează că se pot crea şi nume româneşti serioase. Este important să oferim consumatorilor produse româneşti competitive şi, în acelaşi timp, nu trebuie neglijat faptul că se crează locuri de muncă, mult mai multe decât în cazul unui brand străin care îşi deschide aici un magazin.

   În altă ordine de idei, cred că este dificil pentru un designer să devină un brand dar nu imposibil. Ar trebui să aibă foarte multă răbdare deoarece o identitate nu se realizează peste noapte, fără bani şi din can can-uri.

 

   De ce crezi ca au nevoie brandurile româneşti pentru a fi achiziţionate de către consumatorii români?

   A.T.: Au nevoie să se debaraseze de zicala: “În afară e vopsit gardul, înăuntru-i leopardul”. Când vrei să fii competitiv cu Triumph, Promod sau oricare alt brand străin, trebuie să oferi calitate/preţ bun/tendinţe actuale.

   Este necesar să ai periodic campanii de imagine iar în cazul modei – prezentări serioase, mediatizare ulterioară, ţesături de calitate şi o echipă foarte bună de creaţie. Fără magazine proprii sau reţea de distribuţie nu poţi fi prezent pe piaţă. Există şi varianta show-room dar aceasta este pentru o mică categorie de cumpărători. Produsele mele de prezentare se vând într-un număr mult mai mic decât cele de serie Sense. Bineînţeles că aici este vorba şi de diferenţa de preţ.

 

1 2

Acest articol vi s-a parut interesant? (24 voturi)

Comentarii la acest articol / Adauga comentariu
bravo
Postat de sas, 29 iunie 2010

felicitari pentru interviu, tine-o tot asa Andreea!
Posteaza un comentariu
Nume
Email
Subiect
Comentariu

fashiongale.ro

Comanda acum!