Interviu: ALINA LĂŢAN

Autor: Ana Raluca Chiosa
Articol vizualizat de 3473 ori.
Postat la 13 aug 2010

  

   Parcă desprinsă din filozofia lui Eckart Tolle, Alina Lăţan trăieşte prezentul “aici şi acum” în universul endless. Creaţiile sale sunt un amestec de vitalitate, atenţie pentru detalii şi creativitate din plin.

 

 

 

   “În România, moda este aşa cum ne-o dorim.”

 

 

   Când ai descoperit pasiunea pentru modă?

   A.L.: O redescopar zilnic :)! De mică eram pasionată de desen, primele amintiri se leagă de desenele cu rochiţe realizate la 6 ani şi pe care încă le păstrez ...  În mod firesc, au urmat un liceu şi o facultate de Arte Plastice, cu specializarea Modă, apoi o bursa de studiu la Paris, un Master şi câteva stagii alături de designerii pe care îi admiram enorm. Perioada în care am învăţat în Paris, show-urile de modă, „The French EVOLUTION’’, întâlnirile cu John Galliano, Ch. Lacroix, Rick Owens sau prezentările „endless” din cadrul RFW sunt momente speciale şi etape importante.

Moda există, a existat mereu şi va exista. Reflectă perfect societatea. Încerc să o înţeleg la timpul prezent.

 

   Caracteristicile creaţiei

   A.L.: „Endless” reprezintă mai mult o stare de spirit, un echilibru între modă, creativitate şi un stil natural şi nu fabricat în oglindă.  Poate fi o colecţie cu fuste scurte, asemănătoare unor petale şi un tee-shirt cu o imagine Blaxy Girls prezentată de manechine cu o atitudine nonşalantă, relaxată şi deloc teatrală, într-un parfum de tuberoze, pe muzica baieţilor de la The Marker.

 

   Unde se găsesc creaţiile tale?

   A.L.: Videoclipurile şi munca pe partea de styling au atras şi numeroase cereri de produse Endless, personalizate. Colecţia prezentată în cadrul RFW va fi disponibilă în două concept store-uri din capitală şi online.

 

   În ce stadiu consideri că se află moda românească?

   A.L.: Majoritatea designerilor şi oamenilor implicaţi în producţie sau în fenomenul modei în general cunosc foarte bine minusurile şi la fel de bine părţile pozitive ale industriei. În România, moda este aşa cum ne-o dorim. Designerii buni şi firmele cu o producţie de calitate vor rezista. Sunt optimistă! Vânzările online se dezvoltă tot mai mult. Contează enorm iniţiativele şi soluţiile cu o perspectivă bună.

 

   Cum apreciezi brandurile vestimentare româneşti?

   A.L.: Irina Schrotter, Jolidon, I.D.Sarrieri, Maria Lucia Hohan, sunt câteva branduri ‘’made in Romania’’, care de-a lungul timpului au demonstrat că se poate. Este necesar ca designerii să fie consecvenţi, să respecte raportul preţ-calitate, să ştie exact cărui target se adresează şi, mai ales, să fie creativi.  

 

   De ce crezi că au nevoie brandurile româneşti pentru a fi achiziţionate de către consumatorii români?

   A.L.: De mai multă expunere şi de preţ şi calitate raportate la piaţa reală.

1 2

Acest articol vi s-a parut interesant? (36 voturi)

Nu exista comentarii la acest articol.
Posteaza un comentariu
Nume
Email
Subiect
Comentariu

fashiongale.ro

Comanda acum!