Influenţa celebrităţilor în reclama print

Autor: Fashiongale
Articol vizualizat de 4853 ori.
Postat la 22 dec 2011

 

       În luna octombrie a acestui an, ne-am propus să aflăm cât de eficientă este strategia de promovare prin intermediul endorserilor (persoane care promovează şi recomandă un anumit produs), în cazul brandurilor de modă. Cercetarea a urmărit să afle răspuns la următoarele întrebări:

 

- Cum influenţează endorsarea prin intermediul vedetelor atitudinea faţă de reclamă?

- Cum influenţează endorsarea prin intermediul vedetelor atitudinea faţă de brand?

- Cum influenţează endorsarea prin intermediul vedetelor intenţia de cumpărare?

 

Cercetarea şi-a propus să analizeze congruenţa dintre endorser şi produs şi să măsoare eficienţa relativă a endorsării prin intermediul celebrităţilor, comparativ cu endorsarea realizată de non-vedete (fotomodele).

 

Scopul cercetării a fost acela acela de a analiza influenţa endorserului vedetă, utilizat în reclama print a brandurilor vestimentare, asupra atitudinii faţă de reclamă, atitudinii faţă de brand şi intenţiei de cumpărare, în cazul ţinutei business.

 

Pentru aceasta s-a apelat la realizarea unui experiment de marketing, cuprinzând 2 variabile: tipul de endorser (vedetă vs. non-vedetă) şi potrivirea percepută între produs şi endorser (potrivire vs. nepotrivire).

 

Experimentul a folosit proiectarea bifactorială între subiecţi şi s-a desfăşurat în perioada 17-19 octombrie 2011, pe un eşantion de 160 de subiecţi.

 

Eşantionul l-au constituit femeile din Iași, cu studii superioare, cu vârsta cuprinsă între 25-45 de ani, care profesează în domenii precum: învățământ, tehnic, IT, sănătate, juridic, economic, mediul de afaceri.

 

Experimentul s-a desfăşurat în mediul virtual controlat: stimulii şi întrebările ulterioare expunerii au fost disponibile online, folosind o aplicaţie dedicată studiilor de piaţă.

 

Participanţii au fost selecţionaţi în mod aleator de pe facebook.com şi baze de date personale, respectiv femei din Iaşi care corespundeau profilului urmărit de studiu. Acestora le-au fost trimise invitaţii pe mail, cu informaţii privind link-ul către cercetare şi condiţiile de participare. Pentru a asigura validitatea externă, respondenţii nu au fost informați despre obiectivele studiului.

 

Rezultatele cercetării confirmă faptul că endorserii atractivi se potrivesc produselor vestimentare, indiferent dacă sunt vedete sau non-vedete. Similaritatea, sub aspectul atractivităţii, dintre endorserul vedetă şi fotomodel determină asocierea pozitivă a acestora cu produse care îmbunătăţesc imaginea. De asemenea, cu cât consumatorului îi place mai mult reclama, cu atât crește probabilitatea ca aceasta să creeze o atitudine favorabilă față de brand și să determine comportamentul de cumpărare. Se confirmă, astfel, faptul că reclamele care folosesc celebrităţi cresc probabilitatea consumatorilor de a cumpăra brandul promovat prin reclamă, influenţând în mod pozitiv intenţia de cumpărare.

Acest articol vi s-a parut interesant? (27 voturi)

Nu exista comentarii la acest articol.
Posteaza un comentariu
Nume
Email
Subiect
Comentariu

fashiongale.ro

Comanda acum!