Cum percep femeile reclamele cu tentă sexuală

Autor: fashiongale
Articol vizualizat de 5346 ori.
Postat la 23 mar 2010

   Un studiu, din 2009, publicat în Journal of Consumer Research a încercat să răspundă la întrebarea dacă sexul în publicitate vinde?

   Autorii cercetării, Darren W. Dahl (University of British Columbia, Vancouver), Jaideep Sengupta (Hong Kong University of Science and Technology) şi Kathleen D. Vohs (University of Minnesota), au plecat de la studiile anterioare realizate în domeniu, care demonstrau că femeile prezintă reacţii negative la conţinutul sexual explicit folosit în publicitate.

   "Munca noastră se bazează pe perspectivele existente în psihologia sexuală, care pledează pentru diferenţele de convingeri sexuale şi motivaţii între bărbaţi şi femei. Conform literaturii de specialitate, bărbaţii au atitudini pozitive faţă de sexul ocazional şi de agrement, în timp ce femeile preţuiesc intimitatea emoţională şi angajamentul care înconjură relaţiile sexuale", explică autorii. Ei au concluzionat că atitudinea femeilor faţă de publicitatea cu orientare sexuală s-ar îmbunătăţi dacă reclamele ar reprezenta sexul într-un mod compatibil cu valorile intrinseci ale femeii, de exemplu, dacă comportamentul sexual ar reflecta devotamentul şi angajamentul în relaţie.

  "Rezultatele experimentelor noastre iniţiale au fost susţinute de acestă ipoteză", scriu autorii. "Experimentul a arătat că reclamele care înfăţişează indicii legate de angajament (de exemplu, poziţionarea produsului ca un cadou pentru o femeie de la un barbat) au potenţat atitudinea femeilor."

   Autorii cer marketerilor "prudenţă" atunci când vine vorba de a aborda sexul, ca strategie în publicitate. "Experimentele de faţă, de asemenea, au relevat faptul că utilizarea corespunzătoare a poziţionării şi a contextului relaţiei poate îmbunătăţi atitudinile femeilor faţă de publicitate şi faţă de brand".

  Mai multe despre studiu în Darren W. Dahl, Jaideep Sengupta, and Kathleen D. Vohs. "Sex in Advertising: Gender Differences and the Role of Relationship Commitment." Journal of Consumer Research: August 2009.

sursa: University of Chicago

Acest articol vi s-a parut interesant? (14 voturi)

Nu exista comentarii la acest articol.
Posteaza un comentariu
Nume
Email
Subiect
Comentariu

fashiongale.ro

Comanda acum!