Cercetare dedicată exclusiv percepţiei şi consumului de modă

Autor: fashiongale
Articol vizualizat de 4779 ori.
Postat la 21 apr 2009

 

     În perioada 15 octombrie – 17 noiembrie 2008, Fashiongale a desfăşurat, în mediul online, un studiu specializat pe consumul de modă. Cercetarea a atins două teme - “Cumpărături la modă” şi “Branduri la modă“ - şi a avut ca partener media Timpultau.ro
    Noutatea este dată de faptul că reprezintă prima cercetare din România, dedicată exclusiv domeniului modă.
    Acest research a vizat comportamentul consumatorilor în cazul achiziţionării de articole vestimentare, cu scopul de a oferi o mai bună înţelegere a motivaţiilor, deciziilor şi aşteptărilor care conduc la cumpărarea de îmbrăcăminte.
   Cercetarea s-a demarat pe două direcţii: investigarea profilului consumatorilor în cazul achiziţionării de articole vestimentare şi investigarea modalităţii în care brandurile de modă sunt percepute pe piaţă.
    Rezultatele studiului au evidenţiat următoarele:
ü      Achiziţiile de articole vestimentare au loc – în cea mai mare parte – întâmplător, în urma expunerii produsului, vitrina fiind locul în care se face cea mai eficientă reclamă produselor oferite spre vânzare;
ü      Cea mai mare parte a respondenţilor sunt informaţi cu privire la noutăţile din domeniul modei prin intermediul internetului;
ü      Mall-urile sunt locurile unde românii achiziţionează cel mai des articole vestimentare;
ü      Femeile sunt deseori însoţite la cumpărături;
ü      Cea mai mare parte a respondenţilor preferă shopping-ul classic de îmbrăcăminte, în detrimentul celui online;
ü      Consumatorii urmăresc să achiziţioneze produse de calitate; ei sunt nemulţumiţi de mărcile vestimentare româneşti şi preferă brandurile străine. Acestea ocupă cel mai mult loc în coşul de cumpărături al românilor;
ü      Topul achiziţiilor brandurilor străine este dominat de Zara, Mango şi Kenvelo;
ü      Cele mai apreciate branduri româneşti sunt Agnes Toma, Irina Schrotter, Steilmann, iar cele mai recunoscute – Irina Schrotter, Nichi, Agnes Toma, Tina R;
ü      Înainte de a lua decizia de cumpărare, consumatorii ţin cont – în primul rând – de modul în care articolul vestimentar “se aşează”, de design-ul şi de materialul din care este confecţionat produsul; al doilea criteriu de selecţie îl reprezintă preţul de pe etichetă dar şi alte facilităţi (reduceri, cadouri etc.) însă decizia este influenţată şi de comportamentul personalului de vânzări şi achiziţiile anteriore; în schimb, au o atitudine neutră în ceea ce priveşte numele magazinului, adaptarea produselor la tendinţele modei şi locaţia în care a fost fabricat produsul;
ü      Majoritatea respondenţilor sunt „de acord” că au gust la haine (67,5%) şi ştiu exact ce articol vestimentar li se potriveşte (60,9%), ştiu mai puţin ce se poartă în sezonul respectiv (45%);
ü      La 75,8% dintre respondenţi li s-a întâmplat să fie atraşi de reclamă, să efectueze cumpărătura şi să fie dezamagiţi;
ü      82,6% dintre cei chestionaţi au trecut prin situaţii în care au afirmat că produsul achizitionat nu-şi merita banii;
ü      Respondenţii sunt de acord că nu au mai cumpărat de la brandul de care au fost dezamăgiţi, spun şi celor din jur acest lucru, însă atunci când sunt mulţumiţi de produsul de brand, recomandă altora.
  
   * rezultate reprezentative pentru segmentul de vârstă 18-35 ani, sex feminin, preponderent din oraşele Iaşi şi Bucureşti.
 
   Contactaţi-ne la adresa marketing@fashiongale.ro pentru a afla mai multe despre:
·       motivaţiile şi obiceiurile de cumpărare;
·       factorii care influenţează decizia de achiziţie;
·       aşteptările consumatorilor privind produsul, relaţia cu clienţii şi imaginea personală;
·       gradul de mulţumire/nemulţumire a consumatorilor privind proprităţile produsului şi comportamentul personalului de vânzări;
·       achiziţiile de mărci vestimentare din ultimul an şi locul pe care brandurile româneşti îl ocupă în totalul achiziţiilor; fashion media;
·       fashion statement;
·       factorii vizuali;
·       preferinţa pentru un anumit brand;
·       identificarea celor mai cunoscute branduri româneşti şi străine;
·       percepţia brandurilor vestimentare în mintea consumatorilor.
 

Acest articol vi s-a parut interesant? (38 voturi)

Nu exista comentarii la acest articol.
Posteaza un comentariu
Nume
Email
Subiect
Comentariu

fashiongale.ro

Comanda acum!