Bizarul în publicitatea la modă

Autor: fashiongale
Articol vizualizat de 4647 ori.
Postat la 28 mai 2010

   Potrivit unui studiu realizat anul acesta, reclamele brandurilor de modă înfăţişând imagini groteşti atrag atenţia consumatorilor. Autorii studiului, Barbara J. Phillips (University of Saskatchewan) şi Edward F. McQuarrie (Santa Clara University), s-au întrebat de ce brandurile aleg ca strategie de relamă bizarul.

   Cercetarea s-a desfăşurat pe un eşantion de 18 femei, care citesc regulat reviste de femei. Prin tehnica interviurilor, subiecţilor le-au fost expuse reclame macabre din reviste precum Vogue, de exemplu reclamele Dolce & Gabbana.

   Ei au descoperit că pe lângă celelalte tipuri de angrenare în publicitate, femeile abordau publicitatea la modă ca ficţiune, fiind prinse în scenariul reclamei, aşteptând cu nerăbdare să afle ce se întîmplă şi ce va urma. Altele abordau imaginile ca picturi într-o galerie, examinând lumina, culorile, liniile, compoziţia şi creativitatea.

   Cercetătorii au descoperit că în multe cazuri, cheia de a construi o reclamă nu era a o face plăcută sau convenţională, ci atrăgătoare. Astfel, juxtapunerile groteşti au fost o strategie pentru a atrage şi menţine atenţia consumatorilor Vogue.

   Pentru brandurile care aleg să utilizeze imagini groteşti - aproximativ un sfert, potrivit unei analize de conţinut – cercetarea confirmă: cu cât implicarea este mai mare vis-à-vis de imaginile reclamei cu atât experienţa de brand va fi mai intensă şi de durată.

   Mai multe despre studiu în Barbara J. Phillips and Edward F. McQuarrie. "Narrative and Persuasion in Fashion Advertising." Journal of Consumer Research: October 2010.

sursa: University of Chicago

Acest articol vi s-a parut interesant? (14 voturi)

Nu exista comentarii la acest articol.
Posteaza un comentariu
Nume
Email
Subiect
Comentariu

fashiongale.ro

Comanda acum!